Резолюція

РЕЗОЛЮЦІЯ

тематичного напряму 2
 «Дошкільна, початкова та позашкільна освіта: виклики сучасності»,
в межах проведення ІІ Міжнародної науково-практичної конференції
«Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи»,
яка відбулася 18-25 квітня 2016 року на базі
КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР

Робота Інтернет-конференції за напрямом 2 проводилась з 18 по 25 квітня 2016 року за ініціативою кафедри дошкільної освіти, кафедри початкової освіти та науково-методичного центру позашкільної освіти на базі сайту КЗ «ЗОІППО» ЗОР та блогу, спеціально створеного для даного напряму (посилання на блог: http://dpposvita.blogspot.com/
Аналіз  поданих від 80 учасників матеріалів (тез, наукових статей, стендових доповідей та відеоматеріалів, розміщених на сторінці блогу), обговорення з проблемних питань з 32-а учасниками круглого столу (що відбувся 21.04.2016 р. на базі ЗОІППО), а також вивчення даних інтерактивного опитування від 77 учасників, які надали відповіді на запитання, розміщені на окремій сторінці блогу щодо проблем, які стосуються якості та ефективності професійного вдосконалення педагогів упродовж життя, а також діяльності дошкільної, початкової та позашкільної ланок освіти – надали можливість дійти до наступних висновків та пропозицій.
Висновки:
1.      Учасники конференції вважають, що подані на конференцію матеріали засвідчують про наявність широкого кола інтересів та різноманітність бачення науковцями і практиками проблем в організації наступності між дошкільною та початковою ланками освіти, нормативно-правового визначення статусу позашкільної освіти.
2.      Актуальності у сьогоденні набуває проблема професійного самовдосконалення педагогів дошкільної та початкової ланок освіти, розробка індивідуальних програм професійного розвитку в міжкурсовий період.
3.      Вагомим мотивуючим чинником для «навчання впродовж життя» для багатьох педагогів є усвідомлене ціннісне ставлення до власної професійної діяльності.
4.      Суттєвого покращення потребують методична, інформаційна, нормативно-правова та методологічна компетенції педагогів дошкільної, початкової та позашкільної освітніх ланок. 
5.      Разом з тим, учасниками конференції зазначено, що з боку державних установ, відповідальних за розвиток системи освіти в Україні, приділяється недостатньо уваги  та матеріальної підтримки щодо вирішення існуючих проблем якості кадрового забезпечення освіти. Необхідно широким загалом педагогів та батьків обговорити нові проекти законів про дошкільну та початкову освіту, та урахувати їх пропозиції напередодні їх прийняття в установленому порядку.

Пропозиції учасників конференції щодо вирішення вищезазначених проблем та перспектив розвитку дошкільної, початкової та позашкільної освітніх ланок:

1.      Звернутись до Міністерства освіти і науки України з пропозиціями: запровадити в початковій школі тільки вербальне оцінювання в усіх класах з усіх предметів, а також зберегти такий вид оцінювання досягнень учнів упродовж 5-го класу; максимально зменшити кількість навчальних предметів у початковій школі; зберегти наступність і перспективність між дошкільною та початковою ланками освіти на рівні навчальних програм 6-го року життя і 1-го класу.
2.      Звернутись до  ДОН Запорізької ОДА, районних управлінь та відділів освіти з пропозиціями:
сприяти забезпеченню надання якісної дошкільної освіти дітям в ДНЗ області незалежно від форм власності та місця розташування (місто, селище) шляхом збереження і нескорочення кадрового складу (в тому числі вузьких спеціалістів); ввести моніторинг якості дошкільної освіти відповідно до  критерію Базового компоненту дошкільної освіти («дошкільна зрілість»); спрямувати зусилля педагогічних колективів позашкільних навчальних закладів на забезпечення умов щодо рівного доступу до якісної освіти дітей Запорізького регіону в позанавчальний час (відповідно до Концепції розвитку освіти в Україні до 2025р.).
3.      Донести до депутатів різних рівнів, батьків, громадськості значення позашкільної освіти не тільки як можливості щодо організації дозвілля, а й вагомого важелю для розвитку та саморозвитку дитини, в тому числі й стосовно її професійного самовизначення.
4.      Сприяти подальшому розвитку системи позашкільної освіти в регіоні, розгалуженню мережі позашкільних установ, насамперед, в сільській місцевості.
5.      Продовжити впроваджувати принцип системності в діяльності кафедри дошкільної освіти щодо підвищення професійного рівня педагогів ДНЗ Запорізької області: розробити і представити до розгляду науково-методичної ради КЗ «ЗОІППО» ЗОР форму індивідуальної програми професійного розвитку педагога ДНЗ (вихователя, керівника) в міжкурсовий період.
6.      Розширювати і зміцнювати зв’язки з іншими освітніми установами України та зарубіжжя з метою вдосконалення діяльності щодо професійного розвитку педагогів всіх ланок освіти.
7.      Спрямувати зусилля методичних служб на місцях на задоволення професійних потреб педагогів дошкільної, початкової ланки та позашкільної освіти, в тому числі і з приводу ефективного здійснення самоосвітньої діяльності.
8.      Створювати передумови для системного навчання керівників дошкільної і початкової ланки, позашкільних навчальних закладів з питань науково-методичного супроводу інноваційної діяльності педагогів.
9.      Подовжити термін дії Інтернет-ресурсу (блогу) конференції (напряму 2) до 17 червня 2016 року та залучити до проведення Інтернет-опитування слухачів курсів ПК ЗОІППО і Всеукраїнської «Літньої школи для дорослих» (для отримання додаткових даних). Розмістити узагальнені дані опитування для ознайомлення широкого загалу керівників галузі освіти на сайтах кафедри дошкільної освіти з метою використання даних для вдосконалення якості неперервної освіти педагогів ДНЗ, початкової та позашкільної освітніх ланок.

Відповідальний секретар напряму:
Байєр О.М.,  канд. психол. наук, доцент,

завідувач кафедри дошкільної освіти ЗОІППО.

Немає коментарів:

Дописати коментар